LulzSec-logo-001

LulzSec Releases Prank News About Rupert Murdoch’s Death

LulzSec-logo-001The LulzSec hacker group is here, carrying down the website of the Sun newspaper, owned by News International.

Readers were at first redirected to a story claiming that owner Rupert Murdoch had been found dead in his garden, having ‘ingested a large quantity of palladium before stumbling into his famous topiary garden late last night.’

The article, a reference to the LulzSec logo, said, “Officers on the scene report a broken glass, a box of vintage wine, and what seems to be a family album strewn across the floor, containing images from days gone by; some containing handpainted portraits of Murdoch in his early days, donning a top hat and monocle.”

The Sun website afterward redirected to the LulzSec Twitter feed. It says, “TheSun.co.uk now redirects to our twitter feed. Hello, everyone that wanted to visit The Sun! How is your day? Good? Good! We have joy, we have fun, we have messed up Murdoch’s Sun.”

Currently, Sun is back to normal, illustrating the usual reports of world importance, for example, “My escape from saline serial killer,” and “Charlotte Church: Wee [sic] did not romp.”

Graham Cluley of security firm Sophos recommends, “The motivation for LulzSec’s hack against The Sun is unclear, but it is possible that the hacking gang is still angry about the newspaper’s coverage of the arrest of British teenager Ryan Cleary last month.”

“Cleary, who newspapers speculated was affiliated with the LulzSec hacking gang, was described by The Sun using words such as ‘geek’, ‘nerd’ and ‘oddball’ in their report of his arrest.”

The main News International website is still down, though, with LulzSec alleging that it’s carried down the DNS servers of the company and all 1,024 web addresses.

The group says, “Oh, we forgot to mention that we sailed over to News International and wrecked them too. Nearing 300,000 followers… full steam ahead!”

LulzSec followed up by publishing what supposed to be email passwords and mobile numbers for editorial staff, including chief executive Rebekah Brooks, even though as this uses her maiden name of Wade, it comes out to be some years out of date.

On the other hand, it claims to have the content of emails, and if these, as well, date from similar period, they can make for interesting reading, as this is only when staff are alleged to have been hacking into the voicemail messages of celebrities and murder victims.